Organizacja pogrzebu krok po kroku
Śmierć bliskiej na osoby to trudna sytuacja, która wyzwala w nas nieznane dotąd emocje. Niestety, zorganizowanie pogrzebu wymaga dopełnienia szeregu formalności i spraw w różnych instytucjach. Jak zrobić to krok po kroku?
Podstawowe kroki
W sytuacji, gdy umiera ktoś bliski, pierwszym krokiem powinno być uzyskanie karty zgonu. Jeśli sytuacja miała miejsce w szpitalu, dokument ten zostanie wystawiony przez lekarza prowadzącego. Jeśli zgon nastąpił w domu, konieczne jest wezwanie karetki. Jednocześnie warto podjąć pierwsze kroki, by skontaktować się z wybranym zakładem pogrzebowym, który odciąży nas w wielu kwestiach. W tych trudnych chwilach to bardzo ważne, by wybrać specjalistów, którzy kompleksowo się zajmą wszystkimi szczegółami. Korzystając z naszych usług, zyskują Państwo gwarancję pełnej dyspozycyjności i profesjonalizmu. Nasi specjaliści szybko pomogą ustalić istotne kwestie, takie jak wybór trumny i kwiatów. W zakres naszych usług wchodzi też przetransportowanie ciała do wyznaczonego miejsca, w którym doczeka do ceremonii. Należy jednak pamiętać, że wszelkie działania zostaną rozpoczęte po przedstawieniu dokumentów, takich jak karta zgonu, dowód osobisty, zaświadczenie o zatrudnieniu lub ostatni odcinek z renty bądź emerytury.
Co dalej?
Jednak to nie koniec koniecznych formalności. Niezbędnym krokiem jest także uzyskanie aktu zgonu. Otrzymamy go w Urzędzie Stanu Cywilnego po wcześniejszym okazaniu karty zgonu wydanej przez lekarza oraz dowodu osobistego osoby zmarłej. Jeśli pogrzeb będzie miał wymiar kościelny, niezbędne jest ustalenie szczegółów w wybranej przez nas Parafii. W grę wchodzą kwestie takie jak godzina nabożeństwa, czy lokalizacja miejsca na cmentarzu. Jeśli po zakończonej ceremonii planujesz tzw. stypę, warto skorzystać z pomocy zewnętrznego kateringu. Pomoże Ci to skupić się na odczuwanych emocjach i odciąży fizycznie.